Julstök

Kära dagbok...
 
Igår kände jag hur den första snöflingan landade på min kind. Från de sekunderna gick den dystra hösten över till den vita vintern. Glädjen spred sig i mig likt en brasa och en tanke slog upp; snart är det jul. Jul, som säkert var den viktigaste traditionen i Jorvik. I mitt stall hade jag redan förberett allt inför firandet. Med stjärnor hängandes i taket och ljusslingor som gick tvärs hit och dit över rummet. 
 
 
Som vanligt behövde Rådsmanen hjälp med julstöken och jag ställde upp naturligtvis! Med taktik och snabbhet hann jag klart med dagens julsysslor. Därefter fick jag en present av jultomten som tack, gissa vad jag fick? Jo, en grön stickad mössa såklart! Den ska jag använda mig väl av så snygg som den är. Tankarna inför jul får mig att inse att det är en hel del att göra klart. Jag tackar för mig och ska nu gå och köpa presenter!
 
//Katarina Riverwood
 
Ps. Bilden är på mig och Matilda :P
 
 
 

Kommentarer:

1 Matilda Winterstar:

skriven

Awwww! Vilken gullig bild!:*

Kommentera här: