Eventet

Kära dagbok
 
Idag har jag i klubben Awensome fighters company varit med på ett event! Just den här gången skulle det vara 5-kamp och jag var i Moas lag. Det var totalt två grupper med 5 deltagare i varje (plus gruppledarn). I går fick vi träna på alla grenarna och tillslut konstaterade alla att jag passade bra till kvarnloppet som gick ut att ta sig från kvarnen ner till det nedbrunna huset.
 
När vi hade kommit igenom halva 5-kampen låg vi under och det var min tur. Snacka om vilken puls man hade under de där sekunderna då man red som en galning och Dark nästan föll ihop av utmattning. Vem vann den grenen? Jo jag som tur! Min motspelare var  fantastisk men den här gången hade hon inte turen på sin sida. Äntligen kunde man känna sig lättad över att det var lika med 2-2. Men som sagt... den sista grenen var kvar som vår siste och tappre lagkamrat skulle genomföra! Efter westernloppet kunde man konstatera att motståndarlaget vann med 3-2. 
 
Sedan firade vi det hela med att vara på discot och leka Zombie!
 
//Katarina Riverwood
 
 

Kommentera här: