Att rädda

 
 
Som vanligt: om du inte har läst de tidigare delarna av serien så tryck på kategorin "Sägen om Jorvik"! (Oj, har märkt nu att jag har stavat fel på 'Sägnen'. Ubs...)
 
Infon i texten är inspirerad av: http://sv.starstableonline.wikia.com/wiki/Anne.
 
 

 
- Derek! skrek hon.
 
Ingen svarade. Vart kunde han vara? Nej föresten, nu ringer det. Det måste vara han. Men det var det inte, istället var det hennes kompis Alex som svarade i luren.
 
 
- Anne, jag har hemska nyheter. Derek var helt blåslagen när jag hittade honom. Han berättade för mig att några från Dark Core hade överfallit honom och snodde hans bilder. De förstörde även hans älskade kamera, suck. sade Alex
 
 
Nej, det fick inte vara sant. Hon hade redan tillräckligt mycket med problem. Allt började med att Derek skulle fotografera henne under dressyren, sedan kom klassens mobbare; Jessica. Anne hade blivit övertalad av Derek att låta Jessica klappa hennes häst. Concorde. Av någon mystisk anledning blev han sjuk och Anne tog honom till veterinären. Hon visste inte hur hon skulle bota Concorde och nu ligger han där stackarn och blir allt dåligare. En annan sak hade hänt innan dess, Concorde hade pratat med henne. Det var som han kunde se igenom hennes själ och prata öppet framför henne. Och nu gick han mot sin död. Ännu värre, vad ville Dark Core med Dereks bilder? Det enda som syns på dom är... Anne och Concorde.
 
- Lyssna Anne! Jag har en sak mer att berätta om! Dereks kamera var ingen vanlig en. Den kunde nämligen ta foton av sådant som inte syndes. Ett av fotonen visade att du bar vingar och en gloria! Inte för att jag tror men det lät som han sa det på allvar!
 
 
-...  Måste nog få reda på mer om det där, Alex. Jag lägger på nu, vi ses snart!
 
- Vänta! är det inte bäst att du får tala med Derek själv? sa Alex till sist.
 
- Åh, det har du nog rätt i. Tack för tipset, hejdå!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: