Verkligt

Kära dagbok...
 
Idag bestämde jag mig för att skaffa helgjobb. Jag vet, mitt konto på banken håller redan på att spricka på grund av min rika generösa familj.  Men för att fylla ut väntan inför julen gör jag gärna något vettigt. Föresten... min tid med Whitemane börjar rinna ur och mitt hjärta börjar brista. Jag har haft henne i 3 månader och vårat band har blivit mycket starkt. Gör vad som helst för att behålla min kära White. Så idag ska jag gå till hennes ägare och se om jag kan få köpa henne.  Om ägaren säger nej... då vet jag inte vad jag ska ta mig till.
 

 
Mystiska saker börjar hända runt min omgivning. I söndags den 8 dec 1902 gick jag ute på bryggan vid Jarleheim och såg en stor båt. Jag frågade en person i närheten om han visste något om båtens ankomst. Det visade sig att båten tillhörde Owen D. Sands som äger miljonföretaget  Deep Core.. Plötsligt var det någon som lade handen på min axel. Det var Owen D. Sands.
 
- Är inte det här ett mirakel, flicka lilla? sa han och pekade mot sin egen logga.
 
- Föresten, vilken förtjusande häst du har. O ja du, alldeles rätt. Jag får ursäkta mig för mitt påträngande. Owen D. Sands var det här. jag räckte fram min hand och lät honom kyssa den.
 
- Trevligt att träffas, men nu måste jag gå min herre. fick jag fram som en ursäkt.
 
Innan jag hann lämna bryggan ropade han till mig.
 
- Kom och följ med mig till mitt jobb så kanske du kan hålla på med något litet för mycket pengar? Kom hit i så fall klockan 3 imorgon här.
 
- Ett nytt jobb? Förträffligt! Jag kommer då. ses!
 
Det var det jag ville berätta ses kära läsare. //Jane Roland
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: