Klubbtävlingen

Kära dagbok
I torsdags var  jag med på Awensome Fighters stora dressyrtävling i ridhuset!
Dom hade lagt upp tävlingen för typ två veckor sedan dess. Jag red runt med Jewelblaze den torsdagen och hade ingen tanke ALLS att vara med på en Dressyrtävling som skulle få mina ben att dallra. Men så kom Klubbägaren Moa tillsammans med en ridlärare personligen fram till mig och TVINGADE mig vara med. Trots att jag bara hade mindre än 2 timmar på mig till det skulle börja. Dom tjatade att jag skulle klara dressyrprogrammet om jag bara anmälde mig och tränade ordentligt. De talade även om ett pris man kunde vinna, nämligen 100 sc!
 
Det kunde man väl inte tacka nej till?! Så jag anmälde mig på stubben! I två timmar slet jag och Jewelblaze med Dressyrprogrammet i hopp om att få en 1:a plats. Sedan var det dags för tävlingen. Eller egentligen inte, för det var ju bara en i taget som kunde visa upp sitt program så alla fick en speciell tid. Vilken tid fick jag? Ha! Halv 10 som näst sista deltagare, jätteroligt...
 
I alla fall! när det väl var dags så körde jag järnet (Med några små fel i programmet, ubs...)! Efter det hela var det bara att gå och lägga sig och vänta på resultatet kommande dag. Kom jag etta av 12 deltagare? Tyvärr inte Katt, du kom typ 5:a.
 
Visst kan man tro att jag är besviken? Men nej då! Snarare glad, jag är stolt över att jag deltog och gjorde mitt bästa. Dessutom hade jag ingen direkt lång tid på mig att träna. Happy I!
 
Resultatet från mig kan ni se här nedanför:
   Bilden är inte min utan kommer ifrån http://afsso.blogg.se/.
 
//Katarina Riverwood
 
 

Kommentarer:

1 Malda:

skriven

Super bra! jag är anonym!

Kommentera här: