Ödesryttarna & Pandoria

Som vanligt till dej som inte har läst de tidigare delarna! Klicka på 'sägen om Jorvik' i så fall :D
 
UBS! Detta är min version av berättelsen och stämmer inte helt överens vad http://sv.starstableonline.wikia.com/wiki/%C3%96desryttarna säger!
 

-Vakterna. Även kallade Ödesryttarna eller Soulriders, vandrade på Jorvik med mig. Vi var många men enbart fyra av mina undersåtar hade övernaturliga krafter. Jag gav dom en varsin symbol som uttryckte deras krafter. Stjärnan, månen, solen och blixten. Stjärnan är sammanbunden med Blixten. Rött är blodets färg; rött är också håret på den som bringar liv... och det är du, Min kära Lisa. sa Fripp nedlåtet.
Lisa tog sig ofrivilligt på sitt hår. Hon var en av Ödesryttarna. Hon hade svårt att förstå att hon var just en av de utvalda men samtidigt kändes det som om hon alltid hade tillhört dem.
 
- Månen har kraften att se i det förflutna, nuet och framtiden. Detta ses oftast i syner hos den utvalda. Den som bär solen rider med gyllene hår och vingar, och trotsar tid och rum. fortsatte Fripp

- Vad menas med det, Fripp? undrade Lisa

- Den Ödesryttare som är sammanbunden med solen har förmågan att förflyta sig mellan olika existentiella världar. Ett exempel på denna kraft är att hon kan öppna en portal till Pandoria. svarade Fripp med avsmak för Pandoria.

- Blixten är Ödesryttarnas krigare. Hon ska bära Krigarens färg som är densamma som lera och läder. Blixten har kraften att ta liv, även ta själar. avslutade Fripp.

- Och så var det med Pandoria...Jo, så som jag har sagt tidigare är det en värld som kan uppstå i varelsers drömmar. Landet där är lila. Inte en sån där prinsesslila utan en sådan mörk och mystiskt. Det sägs även att Garnok och hans generaler har skapat Pandoria för att i tro hoppas kunna komma ut. Som om man gräver en grotta under marken liksom. Du ser rädd ut Lisa. Är det för jag sa tidigare att vi är i Pandoria? Var inte orolig! Du kan allt se staketet som avgränsar en del av världen här. Staketet bär extra mycket paleseium och stomesik, eller som människorna säger; Magi. I Pandoria vandrar även Mörkret, som jag kallar det. Dem ser ut som Garnok fast mycket mindre. Men de är farliga för den som stöter på en sådan. Så se allt upp när du vill ta en promenad i drömmarnas värld! sedan tystnades hans röst och han gick mot portalen.

-Vad gör du? sa Lisa nyfiket.

-Vad tror du? Vi ska söka efter den ödesryttare som är sammanbunden med solen! Kom med nu till människornas värld så ska vi söka genom land ock rike intill öns hjärta och ut till universum om det ska behövas!


Förbered er för mer äventyr!

 

Kommentera här: