Skördebyggden - Ett ställe för livet

Kära dagbok
 
Veckorna har gått och jag känner hur livet vänder tillbaka. självaste naturen tycks märka av mitt goda humör och svarar med grönska och sol. Studerandet går utmärkt och mitt intresse för hästar har växt upp i min lilla hjärna. En tjej som en gång sprang iväg med svansen mellan benen av synen för hästar har idag till och med bestämt att hyra en lånehäst. Ni hörde rätt. Jag har ändå inget annat för mig nu på sommarlovet och det kan väl allt vara skönt att bara rida omkring och njuta? Hästen som jag lånade för ett par dagar sedan är mycket vacker. Han heter Whitemane och är en Jorviksfullblod (Osäker på stavelse...) som är gråskimmel. Jag kan inte sluta att tänka på den där manen som fladdrar i vinden när han galopperar fram med mig på ryggen. Hur han nästan kan förstå vad jag säger och när han nuddar sin mule mot min handflata. Må denna sommar bli evig säger jag bara.
 
                                                                                                                                                             //Jane Roland
 
 

Kommentarer:

1 Mathias:

skriven

Fint skrivet! :) Ha en underbar kväll! :)

Kommentera här: