Kära Dagbok...



 
 
Kära dagbok
 
Mitt pluggande har gått mycket bra hittills och jag är nöjd med resultaten. Någonting stort och speciellt hände för några veckor sedan. Det hela började med att jag skulle följa med en kompis hem från plugget, hon ville visa mig sina hästar. Hästar, Ingenting som jag var intresserad av direkt, min farmor hade haft en liten ponny ett tag som jag fick rida på, det var faktiskt riktigt roligt- åtminstone då när det var en ponny, jag är nämligen rädd för stora hästar. Ja, jag vet, det känns pinsamt, men jag är så rädd att de ska typ bita mig så jag kanske förblöder mig!
I alla fall, jag höll modet uppe och gick med min kompis in i stallet, det luktade inte så gott där inne men det var inte värre en silverglades täta smutsiga gator. Hon visade mig tre hästar som verkade ha mankhöjden uppe i himlen och jag ryggade ovilligt tillbaka. Min kompis skrattade bara åt mig och drog mig in hos en av hästarna o bad mig att klappa på honom. Jag tvingade på mig att klappa hästen, det gick faktisk bra! 
Så nu är jag inte lika hästrädd längre, måste kila iväg nu, ses.
 
                                                                                                                                                 Jane Roland         
         
 
 

Kommentera här: