Katta min katt

Sökte nyss på mitt namn Katarina i google. Resultatet blev intresant xD 
 
Katarina är betyder igenkligen ingenting, men om namnet kopplas med katharós betyder det antimngen 'ren' eller 'kysk'.
 
 
 
Ren är man om man är 'befriad från onda andar'. Alltså det finns ingen onska i en (Det är jag väl...eller?).
 
Kysk... hehe, det är något lite pinsammare än ren. Ordet Kysk kan ses antingen som om man inte vill ha samlag med någon, oftast med religiösa skäl eller att den personen är temporär (titta inte på mig sådär! Vad har temporär med mig att göra?! Vill du ha en knytnäve i ansiktet eller!?).
 
 
Så man kan väl säga att jag är 100% ren i hjärtat. Dom måste ha skrivit fel på ordet Kysk, det skulle nog vara 'cool'. Varför flinar ni? Jag har inte skrivit det här för att ni ska flina! 
 
Fasiken, nu avslutar jag detta inlägg. Njut och ha ett förjälvligt bra lov!
 

Kommentera här: